Przełomowa inicjatywa rządowa ma odmienić oblicze polskiej mobilności miejskiej w 2025 roku.
Program „Mój Rower Elektryczny„, z budżetem 300 milionów złotych, wprowadza znaczące wsparcie finansowe dla osób zainteresowanych ekologicznym transportem osobistym.
Beneficjenci programu mogą liczyć na dofinansowanie sięgające połowy wartości zakupu – do 9000 zł w przypadku rowerów elektrycznych oraz do 5000 zł dla wózków rowerowych.
Program, zarządzany przez NFOŚiGW, jest dostępny dla wszystkich osób fizycznych, bez względu na miejsce zamieszkania czy sytuację finansową.
Rosnąca popularność e-rowerów wynika z ich praktycznych zalet: eliminują problem korków miejskich i nie emitują zanieczyszczeń. Jednak rozwój tej formy transportu wymaga odpowiedniej infrastruktury ładowania.
Tu z pomocą przychodzi polski producent zaawansowanych rozwiązań do ładowania pojazdów elektrycznych.
Produkty, w tym model Home wyposażony w gniazdo Schuko 230V i TYP2, oraz wallboxy o mocy do 22 kW, oferują wszechstronne możliwości ładowania.
Urządzenia można montować zarówno naściennie, jak i na dedykowanych słupkach, co sprawdza się w przestrzeniach publicznych i prywatnych.
FAQ:
W jakiej formie będzie wypłacane dofinansowanie?
Program przewiduje refundację części kosztów zakupu po przedstawieniu odpowiedniej dokumentacji zakupowej.
Czy istnieje limit wieku dla wnioskodawców?
Szczegółowe kryteria wiekowe zostaną określone w regulaminie programu, ale podstawowym wymogiem będzie pełnoletność.
Czy używane rowery elektryczne również kwalifikują się do programu?
Nie, program obejmuje wyłącznie zakup nowych rowerów elektrycznych i wózków rowerowych.
Ile wniosków może złożyć jedna osoba?
Informacje o liczbie możliwych wniosków na gospodarstwo domowe zostaną sprecyzowane w warunkach programu.
Jak długo trzeba będzie czekać na wypłatę dofinansowania?
Czas rozpatrywania wniosków i wypłaty środków zostanie określony w szczegółowych wytycznych programu.
Czy do programu kwalifikują się wszystkie modele rowerów elektrycznych?
Prawdopodobnie zostaną określone minimalne wymagania techniczne dla dotowanych pojazdów.
Jakie dokumenty będą potrzebne do zamontowania stacji ładowania?
Wymagana będzie dokumentacja techniczna instalacji elektrycznej oraz ewentualne pozwolenia administracyjne w przypadku montażu w przestrzeni publicznej.
Czy stacja ładowania wymaga specjalnej instalacji elektrycznej?
Tak, instalacja musi spełniać określone wymogi techniczne i być wykonana przez wykwalifikowanego elektryka.
Jakie są koszty eksploatacji stacji ładowania?
Koszty zależą głównie od zużycia energii elektrycznej oraz ewentualnych przeglądów serwisowych.
Czy można uzyskać dodatkowe wsparcie na instalację infrastruktury ładowania?
Warto śledzić lokalne i krajowe programy wsparcia dla rozwoju infrastruktury elektromobilności.
Jaki jest przewidywany czas ładowania roweru elektrycznego przy użyciu stacji?
Czas ładowania zależy od pojemności baterii roweru i wykorzystywanej mocy ładowania, zazwyczaj wynosi 2-6 godzin.
Czy stacja posiada zabezpieczenia przeciwprzepięciowe?
Tak, wszystkie stacje są wyposażone w kompleksowe systemy zabezpieczeń elektrycznych.