To już przesądzone. Poczta Polska będzie promować elektromobilność, rozwożąc przesyłki samochodami elektrycznymi. Do floty dołączy MAXUS e-Deliver 3, auto dostawcze, które zapewnia spore możliwości transportowe. Zmiana ma nie tylko przysłużyć się środowisku naturalnemu, ale też generować pokaźne oszczędności finansowe i zapewnić pracownikom Poczty Polskiej bardziej komfortowe warunki pracy. Jak to wygląda w praktyce?
Zmiana aut spalinowych na elektryki jest dla Poczty Polskiej ogromną szansą na przyciągnięcie uwagi do zielonej transformacji, ale też z pewnością do poprawy wizerunku, który nosi na sobie niejedną szramę. Już niebawem na ulicach zobaczymy nowoczesne auta MAXUS e-Deliver 3, które wesprą logistykę instytucji. Umowa z Arval Service Lease Polska została podpisana na 3 lata i obejmuje pełen pakiet serwisowy, ubezpieczenie pojazdów i sezonową wymianą opon. Kurierzy Poczty Polskiej z całego kraju przesiądą się do nowych aut. A będzie ich… 25.
Czy to, aby nie za mało…?
Można się spierać czy taka liczba elektryków wpłynie na jakość powietrza, obniży hałas i usprawni pracę kierowców, wypada chyba jednak założyć, że to dopiero początek zmian i już wkrótce będziemy mogli rzeczywiście cieszyć się prawdziwą rewolucją. Mimowolnie nasuwa się jednak kolejne pytanie: dlaczego Poczta Polska nie inwestuje w rodzimą markę?
Izera będzie pierwszym polskim autem elektrycznym. Jest się czym pochwalić, bo ElectroMobilicity Poland do współpracy zaprosiła włoskie studio Pininfarina, które odpowiada za kultowe modele marek takich jak BMW, Alfa Romeo, Maserati czy Ferrari. No właśnie… Będzie, ponieważ ruszyły pierwsze prace budowlane fabryki pod Jaworznem oraz procesy rekrutacyjne na stanowiska konstruktorskie. Zatem na Izerę przyjdzie nam jeszcze chwilę poczekać.
Dofinansowanie dla Poczty Polskiej
Samochody MAXUS e-Deliver 3, które zostaną włączone do floty Poczty Polskiej, są odpowiednio przystosowane do zadań dostawczych. Mają przestronne wnętrza i ładowność do 905 kg. Wyposażone w silnik elektryczny o mocy 90KW i baterię o pojemności 50,2 kWh, zapewniają duże zasięgi na poziomie około 371 km, bez konieczności częstego ładowania.
Poczta Polska stara się również o dofinansowanie z programu „Mój elektryk”, w czym pomoże jej spółka Arval Service Lease Polska. Byłoby to nie lada wsparcie dla inwestycji wynoszącej bagatela 4 miliony złotych.